Toimitusehdot

Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen, postikulujen ja toimitusehtojen muutoksiin.

Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut ja saat sähköpostiisi tilausvahvistuksen.



Toimitustavat

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Toimitamme tilaukset Postin tai Matkahuollon välityksellä ainoastaan manner-Suomeen. Toimituksen noutopaikka määräytyy asiakkaan postinumeron perusteella ja asiakkaan mahdollisia toiveita noutopaikasta ei pystytä aina ottamaan huomioon.

Paketit lähtevät meiltä pääsääntöisesti 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta. Tilausten käsittely voi joskus kuitenkin ruuhkatua ja toimitusajat voivat hieman venyä. Mikäli tuotetta ei ole Jyväskylän varastossamme, ovat toimitusajat pidemmät, yleensä 1-4 viikkoa. Näette tuotesivulta onko tuotetta varastossa. Tuotesivulla on myös arvio toimitusajasta, mikäli tuotetta ei ole varastossa. Pidämme teitä ajan tasalla tilauksen etenemisestä ja pyrimme toimittamaan tilauksenne mahdollisimman pian. Mikäli osaa tuotteista ei ole tilaushetkellä varastossa, lähetetään kaikki tilauksen tuotteet pääsääntöisesti samassa lähetyksessä sen jälkeen, kun tilaustuotteena ollut tavara on saapunut. Senioreiden kauppa ei vastaa kolmannen osapuolen aiheuttamista viivästyksistä, peruutuksista, toimitusongelmista tai tuotteen saatavuusongelmista.

Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan ja mahdollisten lisäpalvelujen kuten kotiinkuljetuksen mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle yhtiölle.

Tilauksen noutamatta jättäminen ei ole tilauksen peruminen, vaan perumisesta tulee aina ilmoittaa Senioreiden kaupalle ennen tilauksen lähetystä. Kuluista jotka liittyvät toimituksiin, jotka ennen lähetystä tehtyä peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty noutamatta toimipaikasta, perimme kumpaankin suuntaan aiheutuneet kulut, kuitenkin vähintään 15 €. Veloitamme Postin tai Matkahuollon hinnaston mukaiset rahtikulut. Senioreiden kauppa on oikeutettu kuittaamaan edellä mainitut kulut asiakkaalle hyvitettävistä, asiakkaalta saaduista maksusuorituksista ennen maksusuoritusten palauttamista asiakkaalle.

Asiakkaan vastuulla on varmistaa, että tilauksessa on käytetty oikeaa puhelinnumeroa ja sähköpostiosoitetta, jotta kuljetusyhtiö voi kontaktoida asiakasta tilauksen noutamisesta. Pidätämme oikeuden periä toimituksen palautumisesta takaisin aiheutuneet kustannukset asiakkaalle tehtävästä palautuksesta.

Pyrimme käyttämään mahdollisimman paljon kierrätettyjä pakkausmateriaaleja.



Maksutavat

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä kauppaan.

Tilauksen voi tehdä myös sähköpostitse tai puhelimitse, mutta sähköposti- tai puhelintilauksista perimme 10 euron laskutuslisän.



Palautusehdot

Tuotteilla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus.

Voit kotona tutustua tuotteisiin samalla tavalla kuin tutustuisit tuotteisiin myymälässä, mutta huomaa, että palautettavien tuotteiden tulee olla jälleenmyntikelpoisia. Tämä tarkoittaa, että palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia uutta vastaavia, avaamattomia, käyttämättömiä sekä myyntikelpoisia tuotteita. Kun palautus on hyväksytty, rahasi palautetaan sinulle palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta, mikäli pakkaus on avattu.

Mikäli haluat tehdä palautuksen, ilmoita meille palautuksesta 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta ja lähetä jälleenmyyntikelpoinen tuote alla olevaan osoitteeseen 14 päivän sisällä ilmoituksen antamisesta. Liitäthän palautukseen mukaan nimesi, yhteystietosi, tilausnumeron sekä tilinumerosi maksunpalautusta varten. Asiakas maksaa palautuksen postikulut. Asiakas vastaa mahdollisista vaurioista tai hukkumisesta palautuskuljetuksessa asiakkaalta Senioreiden kaupalle.

Palautusosoitteemme on:

Domus Taberna Oy
PL 27
40321 Jyväskylä
+358442414173


Voitte käyttää halutessanne myös osoitetta:

Domus Taberna Oy
c/o K-Market Lohikoski
Tyyppäläntie 16
40250 Jyväskylä
+358442414173


Emme valitettavasti voi hyväksyä käytettyjä tai vahingoittuneita tuotteita palautuksena. Jos palautettu tuote ei ole em. uutta vastaavassa kunnossa, ei tuotteen hintaa välttämättä palauteta. Mahdollinen tuotteen takaisinlähetys tapahtuu asiakkaan kustannuksella. Intiimi- ja hygieniatuotteilla ei ole palautusoikeutta. Palautukset käsitellään 14 päivän sisällä palautuksen vastaanotosta.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin ja ilmoitettava asiasta myös meille.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme. Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta sisältäen kuvat vioista tai vastaanotetusta väärästä tuotteesta. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetusyritykselle ja ilmoitettava asiasta myös meille. Toisinaan tuotteen virhettä ei näy päälle, joten tuote on avattava ja tarkistettava mahdollisten kuljetusvaurioiden havaitsemiseksi ja vaurioista on ilmoitettava meille 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta. Mikäli tuote on kadonnut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Älkää lähettäkö meille viallista tuotetta olematta ensin yhteydessä meihin.



Vain yritysasiakkaita koskevat lisäehdot

Toimitus

Teemme parhaamme toimittaaksemme tavarat kanssasi sovittuna aikana, mutta emme ota vastuuta myöhäisistä toimituksista.

Jos tavarat eivät saavu tai ovat epätäydellisiä tai vaurioituneita, sinun tulee tehdä valitus 21 päivän kuluessa saapumisesta tai odotetusta toimitusajasta.


Palautus

Tutustu tuotteeseen 21 päivän ajan, minkä aikana teet päätöksen pitää tuotteen tai palauttaa tuotteen. Pyrimme tarjoamaan ilmaisen palautusmahdollisuuden tuotteelle, mutta mikäli se ei onnistu, ostaja vastaa tuotteen palautuskustannuksista.

Myyjä ei vastaa tuotteen asennus tai purkukustannuksista tai mistään muusta tuotteen käyttämisestä johtuvasta kustannuksesta siinäkään tapauksessa, että tuote olisi viallinen, ostajalle olisi lähetetty väärä tuote, tuote aiheuttaisi vahinkoa muille tuotteille tai henkilöille tai tuote menisi rikki käytön aikana.


Maksaminen

Soveltuvan korkolain mukaisesti me tulemme käyttämään laillista oikeuttamme veloittaa korkoa ja korvausta kaikista eräpäivään mennessä maksamattomista laskuista.


Takuu

Huomaathan, että emme tarjoa mitään omia takuita, ja että kaikki muut suorat tai epäsuorat takuut ja edustukset on täten suljettu pois lain sallimassa maksimilaajuudessa. Virhevastuu ei kata ammatti-, yhdistys- tai kaupalliseen tarkoitukseen käytettyjä tuotteita.


Vastuun rajoitukset

Tuotteen käyttö tapahtuu täysin ostajan vastuulla. On ostajan velvollisuus perehtyä tuotteeseen huolellisesti 21 päivän palautusoikeuden aikana, minkä jälkeen kaikki myyjän velvollisuudet ostettua tuotetta kohtaan lakkaavat.

Hyväksymme viallisten tuotteiden palautukset 21 päivän ajan toimituspäivästä laskien, ja vastuumme rajoittuu tavaroiden korjaamiseen tai korvaamiseen.

Hylkäämme kaikki vastuut (ja täten suljemme ulos kaikki vastuut) erityisistä, epäsuorista tai johdannaisista vahingoista tai voittojen, tulojen ja toivottujen säästöjen menetyksistä, tietojen menetyksistä tai korruptiosta sekä liikearvon, liiketoiminnan tai maineen menetyksistä tai heikkenemisestä (ja joka tapauksessa sisältäen sekä suorat että epäsuorat menetykset riippumatta aiheutumisen tavoista, mukaan lukien sopimusrikkomukset ja laiminlyönnit).

Rajoittamatta sitä, mitä yllä on sanottu, vahinkovastuumme sinulle koskien aineellisen omaisuuden vahinkoja, jotka johtuvat meidän tai työntekijän, edustajan tai alihankkijan suorasta huolimattomuudesta, rajoittuvat suuruudeltaan summaan, joka on vaatimuksen muodostavien tuotteiden tai palveluiden yhteisarvo koskien mitä tahansa yhtä tapahtumaa taikka liittyvien tapahtumien sarjaa.

Emme ota vastuuta sellaisista toimitusten viivästymisistä, vioista tai suoritusten epäonnistumisista, jotka aiheutuvat kohtuullisen hallintamme ulkopuolella olevista ylittämättömistä esteistä.